Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


23.6.16

"Çirkin Ördek Yavrusu - Kübra Nur" Kitap Yorumu ♛



    Herkese kocaman merhaba! Umarım hepinizin tatili anlamsız ve sıkıcı geçiyordur (hah, çünkü benimki öyle geçiyor, lütfen sizinki de öyle geçsin). Tatili iple çekersin, dinlenmek istersin, hiçbir organını çalıştırmadan yatmak istersin ama tatilde de aşırı sıkılırsın ve okulu geri istersin ya... İşte o his yalan arkadaşlar. Sıkıntıdan kendi kendimi yiyecek duruma gelsem de okulu geri istemiyorum, işte o kadar. Nokta. Tamam bitti kes sümüklü böcek. 

    Çirkin Ördek Yavrusu benim nisan ayında okuduğum bir kitaptı. Üzerinden bir buçuk aydan fazla bir süre geçti ama ben yorumları geç girmemin açıklamasını yapmıştım (kopya; tembellik). O yüzden, her neyse işte şimdi giriyorum. İçimdeki nefes almaya bile atar yapan genci açığa çıkarmayalım şimdi. 

    Aslında ben Çirkin Ördek Yavrusu'nu Wattpad de okumuştum. İlk okuduğum hikayelerden biriydi, çok iyi hatırlıyorum çünkü bayılmıştım. Bundan daha güzel bir hikaye falan olamaz diyordum ciddi ciddi, o kadar çok sevmiştim. 2013 yılında okuduğumu iyi hatırlıyorum, kitabın her şeyini hatırlıyorum zaten. Almak gibi bir düşüncem de yoktu ama kitapçıda üç kitap yirmi lira gibi bir şey vardı (hep de Agapi kitaplarıydı) ve bende anneme iyi bir çocuk olduğum için bana almak zorundasın dedim. O da delirmiş bir şekilde aldı (yine mi kitap Allah'ım sen bana sabır ver konuşması yaptığını söylemiyorum bile). O yüzden bu kitabı da aldım, zaten seviyorum tekrar okumaktan bir zarar gelmez dedim. Akıllı ve gözlüklü ben. 

    Bu açıklama neden bu kadar uzun sürdü bilmiyorum ama kitabı daha önce okumuştum işte. Anlayın. Kitap hakkındaki düşüncelerim ikinci kez okuyunca da değişmedi. HALA ÇOK SEVİYORUM! Kübra Nur'un diğer çıkan kitabı Son Çarem'i de aldım ve onu da okuyacağım (üç ay sonra okudu). Çünkü yazarın kalemi harika bir şirinliğe sahip ve böyle güzel yazarlara sahip çıkmalıyız. YAZARA SAHİP ÇIKALIM. 

Bu gif çok tatlı o yüzden koydum, maksat boş kalmasın yazı.
ps: damla ve meriç olsun bari

    Kitabın adına bakarak bir kadının şişmanken zayıflayıp müthiş güzel bir şeye dönüşmesinin hikayesi gibi bir şey kesin düşünmüşsünüzdür. Ama öyle bir şey değil, iyi ki de değil yarabbim! Çirkin Ördek Yavrusu o kadar güzel bir kendini bulma hikayesi ki anlatamam. Yaralı bir kadının iç dünyasını, güzelliğin kalıplara sığdırılmasını, sevilmek için güzel olmak gerekmediğini ve daha bir çok güzel şeyi bize anlatıyor Çirkin Ördek Yavrusu. Ya gerçekten çok güzeldi ya. 

    Her karakter ayrı ayrı güzeldi. Hele Damla! Kendisi baş karakterimiz bu arada. Yirmi altı yaşında, moda fotoğrafçısı, yalnız ve yaralı bir kadın. Geçmişte (lise yıllarında olması lazım, tam hatırlayamadım) yaşadığı bir olay yüzünden kalbi çok kırılmış ve etrafındaki dar görüşlü insanlar yüzünden kendini hep çirkin olarak görmüş. Sonra bir de Meriç var. YAĞĞ MERİÇ! Vallahi fangirl damarım açığa çıktı şuan, deli gibi MERİĞĞÇ diye bağırmak istiyorum. Ya sen ne güzel kalpli bir adamsın, ne minnoş bir insansın? 

Canım Meriç CANIM CANIM CANIM 

    Konudan genel olarak bahsettim ama öyle olaylardan bahsetmeyeceğim. Alın okuyun arkadaşım, çok seveceksiniz bakın ben eminim buna. Benden size yüzde yüz onay var yani. Sevmemeniz gibi bir imkan yok hem. NE DEMEK SEVMEMEK?! Böyle güzel kitaplar sevilmez mi oğlum ya? 

    Çirkin Ördek Yavrusu gerçekten kafanızdaki tüm güzellik anlayışını yıkıyor ve yerine yenisini, daha güzelini, daha ponçik bir şeyini inşa ediyor. Ha bir de bir kadının bir nevi gerçek aşkını bulmasının hikayesi de var. Komple güzel yani, daha ne diyeyim ben? Benim de karşıma bir Meriç çıksın, beni güzel olduğuma, güzelliğin herkes için aynı olmadığına inandırsın. Ya çok bir şey mi istiyorum Allah aşkına siz söyleyin arkadaşlar (söylemeyin sakın, mecaz anlamda sordum, SUSUN). 

    Yani kısacası bu kitabı alın arkadaşlar. Herkese tavsiye ediyorum. Hem güzel zaman geçireceksiniz, gerçekten yani güldüğüm yerler çok fazlaydı. Damla'nın iç sesine ölünür, ölünür! 







                                          ALINTILAR ♛ 



    Bu sırada Meriç'ten bir kıkırtı yükseldi. "Mesela Emre, küçüklükten beri model olmak istemiştir."
    Meriç'in sesindeki alay, Emre'nin ona kötü bir bakış atmasıyla küçük, yaramaz bir gülümsemeye dönüştü. "Meriç de her zaman sinir bozucu olmak istemiştir." 

                 (Sayfa 112) 




    İkisi de aynı anda sırıtıverdi. Sonra Emre hızlı davranarak şikayetçi yaramaz bir çocuk edasıyla kuzenini işaret etti ve "Hepsi onun fikriydi," dedi. 
    Meriç gözlerini devirerek başını iki yana salladı. "Beni ele vermesi genellikle bir dakika falan sürerdi," diye mırıldandı bezgin bir ses tonuyla. "Ama bu sefer o kadar bile dayanamadı." 
    İster istemez sırttım onların bu haline. "Bu kadar kuvvetli bağlarınız olduğunu görmek gözlerimi yaşartıyor çocuklar." 

                (Sayfa 163) 




    "Bir madde sıvı halden katı hale geçerken öz kütlesi genellikle artış gösterir. Ama suyun bir istisnası vardır. Suyun öz kütlesinin en fazla olduğu sıcaklık +4 derecedir. Bundan düşük herhangi bir sıcaklıkta suyun hacmi hızla artar, yani öz kütlesi düşer. Basit bir fizik kuralı. Ama bu fizik kuralı sayesinde su, donmaya dipten değil de yüzeyden başlar. Yani denizlerin, okyanusların, göllerin sadece yüzeyleri buz tutar. Sıcaklığı +4 derece olan su, ağır olduğu için dibe çökerken, donan ve hafifleyen su kütlesi yüzeye yükselir. Alt kısımda sıcaklık +4 derece olarak sabit kalır, çünkü oluşan buz tabakası alt kısımdaki su ve dışarıdaki hava arasında yalıtım görevi görür. Bu sayede balıklar donarak ölmekten kurtulurlar ve +4 derecelik sıcacık sularında keyiflerince yüzer eğlenirler. Soğuktan etkilenmemiş oldukları yetmezmiş gibi, kışa hazırlık yapmaktan da kurtulurlar. Sudaki bu istisnayı ve bizim sıradan olarak gördüğümüz ama derinlemesine incelediğimizde hayret verici bir düzene sahip olduğunu anladığımız birçok doğa olayını mucize olarak kabul edersek, evet. Mucizelere inanıyorum." 

               (Meriç, sayfa 184) 




    Bir kadının sevilmeyi ya da kabul görülmeyi hak etmesi için güzel olması gerekmiyordu. Kadınlar, hayatlarındaki iyi şeyleri güzellikleri karşılığında almak zorunda değillerdi. Güzellik, onların sevilmelerinin karşılığında ödedikleri bedel değildi. 

               (Meriç, sayfa 247) 




   

    

                                                PUANIM ♛ 


    4 YILDIZ:  İlişkimiz böyle güzel devam ediyorken neden bu kadar çabuk bittin ki?









0 yorum:

Yorum Gönder